KDBkoeriers

 


 

Blog:



Waarom uitbesteden van transporten bij ons als koerier?  Geplaatst 07-03-2015

Het dagelijks inplannen van een koerier, bestellen, aansturen, opvolgen, en controleren van transport of gerelateerde activiteiten is een tijdrovend maar ook een specialistisch proces. Onze koerier zorgt voor u de volledige afwikkeling van al deze werkzaamheden.
U kunt zich concentreren op uw kernactiviteiten, uw logistieke zorgen nemen wij als koerier uit handen.
Kent uw bedrijf ook piek- en dalperiodes? Vaak lastig deze met de eigen capaciteit op te vangen. Het uitbesteden van transportwerkzaamheden of koerierswerk kan hiervoor een passende oplossing zijn. Dus geen personeelsproblemen, ook niet bij ziekte of piekbelasting.
U levert hoge logistieke kwaliteit door inzet van onze koerier in uw vakgebied, en zo wordt uw onderneming logistiek flexibeler door gebruik te maken van onze flexibiliteit.



_____________________________________________________________________

DOM DOM.  Geplaatst 07-05-2011

We schrijven een rustige Zaterdagmorgen even na 08.00 uur zo omstreeks half April, de vaste ritten zitten er voor deze week weer op en het weekend kan beginnen. De weersverwachtingen zijn mooi te noemen dus laat maar komen.

Bij een kruispunt met verkeerslichten rijden een tweetal dames in een Nissan voor me de kruising over richting het Rotterdamse, even later bij groen licht zijn we zo aangesloten bij de Nissan en sukkelen met 75 Km. richting de volgende verkeerslichten alwaar we met een drietal auto’s moesten stoppen.

Eerst een Ford, dan de Nissan-dames en dan wij, nu leek het erop dat de dames waarschijnlijk een dagje uit gingen en met behulp van TomTom daar moeiteloos heen gestuurd zouden worden.

De navigatie natuurlijk op een goed zichtbare plaats op de voorruit ….....MIDDEN ONDER DE BINNENSPIEGEL op ooghoogte…  slechtere plek kun je echt niet bedenken en dat zal ook blijken.

Het verkeerslicht springt op Groen en de Ford spetterde er meteen vandoor, en de dames op het gemak aan de gang. Na een 150 meter zie ik in een reflex een Eend in de berm, gewoon lekker van plan over te gaan steken… lieve help met jonkies als gevolg, zeker een stuk of tien, ik ga meteen in de ankers, en u raad het al de chaufferende dame totaal niet ….. en verpletterd moedereend met een aantal jonkies onder haar linker voorwiel… ja inderdaad het linker, zoveel tijd heeft de eend gehad om bijna tot halverwege de weg te waggelen maar de dame reageerde niet.

En ik durf het wel aan dat ze het gehele voorval niet te hebben gezien of gemerkt, anders rem je natuurlijk of maak je een uitwijkmanoeuvre .

Een aantal jonkies hadden “geluk” en konden vanonder de auto weer naar de berm terug rennen, om na ons passeren natuurlijk weer naar moeder te rennen ….. de rest laat zich slechts raden……………..

Moraal van het verhaal…

Denk goed na waar de TomTom een plekje krijgt op de voorruit laat het zeker het zicht niet belemmeren, nu waren dit dieren wat als het spelende kinderen waren..?

Zoek een verstandige plaats voor het apparaat, dat scheelt een hoop (dieren)leed, en mij een rotdag met verpletterde moedereend op mn netvlies....

 

_____________________________________________________________________________

Milieu. geplaatst op 28-06-2013

Reeds vanaf de beginjaren zijn we erop gericht om het milieu zo veel mogelijk te sparen.

Ladingen combineren door middel van geavanceerde plannings-software om de ritten zo efficiënt mogelijk te maken, en toch zo weinig mogelijk kilometers te rijden. Voertuigen uitgerust met up to date navigatiesystemen om filerijden, verkeerd rijden en zoeken te beperken.

De voertuigen zijn voorzien van roetfilters en snelheidsbegrenzers en hebben de chauffeurs een cursus “defensief en zuinig rijden” gevolgd, waarbij naast het veilig rijden ook het verlagen van het brandstofverbruik en daarmee de uitstoot van schadelijke uitlaatgassen worden gereduceerd.


We tanken waar mogelijk uitsluitend green label diesel.  Milieu diesel green label

Op onze voertuigen worden uitsluitend banden gemonteerd met de beste klassering van

Energy saver michelin . Klik HIER voor meer info.

Wekelijks controleren we de bandenspanning en het slijtagebeeld, dit om zeker te zijn dat geen energie verloren gaat door verkeerde afstellingen en/of beschadigingen etc. Verder laden en lossen we de auto's nooit met draaiende motor.

Al met al hebben we in het laatste jaren een brandstof-reductie gerealiseerd van 14%, iets waar we best trots op zijn.                                                               

Het gedigitaliseerde plannings en factureringsprogramma in combinatie met het digitaliseren van documenten helpt ons ook een handje bij het zo weinig mogelijk verspillen van papier.

_____________________________________________________________________________


Onze chauffeurs gecertificeerd. geplaatst op 30-05-2013

Medewerker Luchtvracht/Security Awareness

Door de terroristische aanslagen (New York, Madrid, Londen) zijn er verschillende maatregelen genomen om de veiligheid van de burgerluchtvaart te vergroten. Wet- en regelgeving zijn flink aangepast voor bedrijven die met luchtvrachtgoederen hebben te maken. Om de kans op terrorisme in de logistieke keten zo klein mogelijk te maken, is die

wet- en regelgeving opgesteld voor het bedrijfsleven in de Europese lidstaten. Voor bedrijven is het van cruciaal belang dat er geen vertragingen in de internationale goederenstroom optreden door verscherpte controles en procedures rondom deze goederenstromen. Daarom is de thematiek ‘one-stopsecurity’ bedacht. Dit betekent dat ondernemingen de mogelijkheid hebben om een veilige status te verkrijgen, zoals ‘Bekende Afzender’. Deze status toont aan dat het bedrijf een veilige afzender is en geen verdachte pakketjes verstuurt.

Bedrijven die geregeld luchtvrachtzendingen hebben, kunnen zich laten registreren bij de Koninklijke Marechaussee als Bekende Afzender. Hiervoor moet wel aan een aantal voorwaarden vanuit Europese wet- en regelgeving worden voldaan.  Zo zijn alle medewerkers in de gesloten keten, die in aanraking komen met luchtvracht, verplicht minimaal een training medewerker luchtvracht (security awareness training) te volgen. Het certificaat medewerker luchtvracht dient ieder jaar vernieuwd te worden door het volgen van een current training op het gebied van security awareness met betrekking tot luchtvracht. Verlopen certificaten kunnen niet worden verlengd. De Koninklijke Marechaussee is direct verantwoordelijk voor de toetsing van de kwaliteit van deze training.

 

____________________________________________________________________________

 

DE UITDAGING van Kirsten.  geplaatst op 16-08-12

De voorbije weken mochten we de bagage-transporten uitvoeren voor een avontuurlijke vakantie fietsster, en niet zomaar een fietsster, Mevrouw Kirsten Maeyaert uit het Belgische (Muizen)Mechelen.

Kirsten verlamd aan beide benen door een auto ongeval nu 3 jaar geleden kwam met de vraag of we het vervoer van haar bagage en rolstoel voor onze rekening konden nemen voor een fietstochtje in haar ligfiets door Nederland.

Ach natuurlijk kunnen we dat verzorgen was onze reactie, in het seizoen rijd er vrijwel constant één auto met bagage voor fietsers dus daar we zijn best wel bedreven in. Kirsten zou de gegevens wel even doormailen............. het downloaden nam toch enige tijd in beslag (via smartphone).... Het was een flinke bijlage, 3 weken fietsen vrijwel van uur tot uur in perfectie gepland.

Het betrof dus een "rondje" Nederland van een dikke 1000 Kilometer...... Oké...

De uitdaging van Kirsten is ook voor ons een logistieke uitdaging geworden, immers haar rolstoel en bagage kon na haar vertrek opgehaald worden en MOEST natuurlijk aanwezig zijn op haar volgende overnachtingsplek, de rolstoel is eigenlijk haar "benen".

Vanaf deze plaats onze diepe bewondering voor de kracht in haar om deze tocht zo op deze manier aan te durven, en de hartelijke felicitaties voor het wel slagen van de reis. We hebben haar leren kennen als een vriendelijke, super positieve en enthousiaste vrouw op z'n Hollands gezegd "een vrouw met ballen".

Route:

Muizen/Mechelen, Rijkevoorsel, Drunen, Noordeloos, Leiden, Egmont aan Zee, Wieringerwerf, Leeuwarden, Langelille, Zeewolde, Wijchen, Baarlo, Zonhoven, Merksplas, Muizen/Mechelen

 

Artikel overgenomen uit het Gazet van Antwerpen uitgave 11/12 Augustus 2012

Verlamde Kirsten fietst 1.300 kilometer

verlamde kirsten fietst 1 300 kilometer



  Foto Patrick Hattori

 

Verlamde Kirsten fietst 1300 Kilometer

Drie jaar na auto-ongeval geniet 37 jarige Muizense van avontuur
In bijna drie weken 1300 kilometer fietsen door België en Nederland.
Deze fantastische prestatie heeft Kirsten Maeyaert (37) uit Muizen/Mechelen neer gezet,
Drie jaar nadat ze bij een ongeval verlamd was geraakt aan haar benen.

Haar familie stond haar vrijdagavond trots op te wachten,thuis in Muizen.
Nichtjes Ille (6) en Febe (9) hadden in Kerkenbos speciaal een aankomstmeet over de straat getekend.
Zichtbaar ontroerd werd “kampioen” Kirsten omhelsd door haar moeder Chris en vader Lieven. 
Veilig en wel zoals ze had beloofd. “Ik was toch wel wat ongerust”, zegt Chris.

Een fietstocht van 1111 kilometer had Kirsten gepland, maar het zijn er uiteindelijk zo’n 1300 geworden.

“Ik heb hier en daar een bordje gemist” lacht ze.
“Een kilometertje meer of minder, daar kijken we niet van op” geeft de Muizense aan.
Tijdens haar avontuur werd ze gedurende ruim 300 kilometer vergezeld door haar broer Erik, die brandweerman is in Mechelen, en door haar zus Siegrun die 800 kilometers meefietste.
“Zij woont in Nederland, zij heeft haar land zo goed leren kennen”, zegt Kirsten.
Voor haar was het haar vierde tocht, meteen de langste.
De drang naar avontuur maakte zich van haar meester toen haar na een dramatisch auto-ongeval in Maart 2009 een lange revalidatie wachtte.
“Ik zat hele dagen binnen. Na een tijdje heb je alles gezien en gehoord.
Eens ik buiten geraakte, wist ik dat ik maar één ding zou willen: vrijheid.
Zodra je de deur uit bent begint het avontuur,”vertelt Kirsten.
Eerdere tochten naar de kust, Limburg en het Nederlandse Twente waren voor haar opwarmers voor het grote werk.
Al leken de plannen van Kirsten eventjes in duigen te vallen.
“In Juni viel de aankoppelfiets van mijn rolstoel in panne.
Hem herstellen zou twee maanden duren”,zegt ze.
Een alternatief vond Kirsten ook al in Nederland.
“Dankzij een bedrijf daar mocht ik een ligfiets zoals die van Marc Herremans uitproberen.
Aanvankelijk maakte ik me een beetje zorgen omdat die volledig wordt aangedreven op armkracht, terwijl ik op mijn eigen fiets ondersteuning had van een batterij als dat nodig bleek” vertelt Kirsten.



Vrijheid

Maar in het bedrijf, waar veel mensen werken die zelf een beperking hebben, waren ze er gerust in dat het Kirsten zou lukken.
“En het is me ook gelukt.
Vooral de oversteek van de Afsluitdijk tussen Noord-Nederland en Friesland was fantastisch.
Over de zee, met de geur van vis en mosselen.
Die vrijheid over 32 kilometer was zalig!
Dat was voor mij het mooiste moment van de vakantie.
Overal waren de mensen vriendelijk, maar in Friesland waren ze het allervriendelijkst.”
Kirsten zou haar reis zo over doen, en ze smeedt een al nieuwe plannen.
“Naar Frankrijk met mijn broer met vrienden naar de Moezelstreek in Duitsland en er willen er ook nog eens naar Nederland.
______________________________________________________________________________________

 


Rotonde    geplaatst op 14-04-12

Van mijn rijinstructeur Martin leerde ik tijdens de rijopleiding dat een rotonde niets anders is dan een rechte weg die eigenlijk krom is, wat zoveel inhoud wanneer je er op wilt geef je richting aan, en wanneer je eraf wilt geef je dus ook richting aan! Dit laatste schijnen veel weggebruikers niet te kunnen behappen tijdens het draaien van het rondje en verlaten de rotonde zonder richting aan te geven. Het is hoogst irritant voor de weggebruiker die staat te wachten om een voertuig voorbij te laten die dus opeens de rotonde verlaat zonder richting aan te geven, en dus eigenlijk voor Jan met de korte achternaam daar staat te wachten! Voor een personenauto is het al niet leuk, maar hoe denk je dat een vrachtwagenchauffeur het vind met 40 Ton op de bult?

Even richting aangeven voortaan dus! Dat verbeterd de doorstroming en verminderd de agressie in het verkeer, en je krijgt ook geen internationaal gebaar van vriendschap meer van de wachtende chauffeur.

____________________________________________________________________________

 

~M~I~S~T~   geplaatst 19-11-2011 

Hoe zat het ook weer... het mistachterlicht, ow ja het is mistig dus waar zit dat ding ook al weer??? na even zoeken priemen de felrode lampen de nacht in. Gelukkig we zijn zichtbaar en dus veilig... jaja

Het wil zo zijn, dat onze wetgever het gebruik van mistverlichting aan de achterzijde toestaat met een zicht van MINDER dan 50 Meter, Beste topbestuurders: neem eens de moeite om 50 flinke stappen te nemen en je dan bedenken hoe weinig dit nu eigenlijk is.

Resume, de HM paaltjes langs de weg staan hoe "verrasend" om de 100 Meter dus de helft daarvan is dus ECHT POTDIK laat die rode lantaarns gewoon uit bij redelijk zicht, als achterop-rijdend automobilist branden uw zwaar iriterende lampjes mij een netvlies beschadiging. Wanneer u moet remmen is er vrij weinig verschil met de rode inferno wat reeds brand en dus onveilig.!!! Bij het sluiten van mijn ogen zie ik het eerste kwartier nog steeds wat rest van uw mistlamp...

Artikel 34 Reglement verkeersregels en verkeerstekens 1990 (RVV 1990)

Hoofdstuk II. Verkeersregels

§ 13. Gebruik van lichten tijdens het rijden

Artikel 34
1. Bij mist, sneeuwval of regen, die het zicht ernstig belemmert, mogen bestuurders van een motorvoertuig en van een gehandicaptenvoertuig mistlicht aan de voorzijde voeren. In dat geval hoeven die bestuurders geen dimlicht te voeren.
 
2. Bij mist of sneeuwval, die het zicht beperkt tot een afstand van minder dan 50 meter mag mistachterlicht worden gevoerd.