Blog KDB Sneltransport en Koeriersdienst Zeeland. 0111-484427
Blog
LinkedOut
Geplaatst op 23-02-2019
Wanneer ik wel eens een commentaar plaats waarop ik onze business warm aanbeveel op een LinkedIn post van iemand anders krijg ik heel vaak een antwoord terug in de vorm van “we hebben zelf auto’s Cor”.
Ja duuuh… Dat zou wat zijn zeg… uw bedrijf zonder auto’s en alles nog met paard en wagen………… Nee, onzin natuurlijk.
Enkele klanten van ons hebben 20+ eigen auto’s en bellen ons tóch geregeld voor transportwerk. Zijn ze lui? kunnen ze niet rekenen? of zijn ze van het gemak dan?
Het dagelijks inplannen van eigen chauffeurs, bestellen, aansturen, opvolgen, en controleren van transport of gerelateerde activiteiten is een tijdrovend maar ook een specialistisch proces. KDB Sneltransport zorgt voor u de volledige afwikkeling van al deze werkzaamheden.
U kunt zich concentreren op uw kernactiviteiten, uw logistieke zorgen nemen wij als koerier uit handen.
Kent uw bedrijf ook piek- en dal periodes? Vaak lastig deze met de eigen capaciteit op te vangen. Het uitbesteden van transportwerkzaamheden of koerierswerk kan hiervoor een passende oplossing zijn. Dus geen personeelsproblemen, ook niet bij ziekte of piekbelasting.
U levert hoge logistieke kwaliteit door inzet van onze koerier in uw vakgebied, en zo wordt uw onderneming logistiek flexibeler door gebruik te maken van onze flexibiliteit.
Ons verdienmodel zit ook vaak in eventuele combinatie leveringen of afhalingen van meerdere klanten. U stuurt uw eigen auto naar Eemshaven en komt leeg retour, dit kost u een volledige werkdag, x uurloon, x autokosten etc. etc. En wanneer ze in de file terechtkomen en buiten de reguliere werktijden gaat de meter helemaal op hol met alle extra toeslagen.
Dankzij onze vele connecties kunnen wij vaak op de terugweg nog wat retour oppikken en kunnen daardoor de tarieven voor elke klant continue wat lager houden. En wanneer u ons niet nodig heeft? anders dan uw eigen mensen en voertuigen betaald u ook niks natuurlijk.
Hé verdikkeme ze kunnen dus prima rekenen. ;-)
Wat is een POD
Geplaatst op 03-11-2018
Een bewijs van levering (POD) is een essentieel onderdeel van de levering, omdat het dient als een belangrijk bewijs dat de levering is voltooid.
Met behulp van een POD-functie die beschikbaar is in onze software heeft u de zekerheid dat uw zending met succes is afgeleverd. Ook kunt u de voortgang van uw levering online zien.
Waarom is een POD belangrijk?
De POD bespaart organisaties tijd en helpt wrijvingen tussen klanten en bedrijven te voorkomen. Een POD is van vitaal belang als de verantwoording door de verzender word doorgegeven aan de ontvanger. Dit proces wordt zeker nog belangrijker wanneer juridische en financiële documenten moeten worden uitgewisseld tussen twee partijen. Mede door de opgeslagen historie in de Track & Trace van onze voertuigen kunnen inzien waar, en hoe laat deze ter plaatse zijn geweest.
Wat is uw voordeel?
• Track je bezorgingen online via onze software en het verminderd de telefoontjes naar ons aanzienlijk.
• We laten u real-time zien waar uw zending zich bevind.
• Ons systeem helpt u met Track en Trace en een volledig digitale Proof of Delivery, deze combinatie is de oplossing voor effectief en efficiënt tracken en bevestigen van uw leveringen.
• Bezorgingen met een tracking systeem zorgen ervoor dat uw kosten afnemen en de efficiëntie toeneemt.
• Geen losse papieren die zoek kunnen raken in de administratie. Uw administratie kan daardoor sneller en nauwkeuriger worden gedaan.
• Niets installeren op uw Pc’s, alles veilig online, ook gemakkelijk via Tablets of mobiele telefoons te volgen.
En wat nog meer?
No- nonsense, het is en blijft een gratis service van KDB Sneltransport.
De dag dát.....
Geplaatst op 29-09-2018De dag... dat je dát telefoontje krijgt.. Je weet als transportondernemer groot of net als wij, klein, dat het een keer komt. Vandaag out of the blue was de dag.
Chauffeur Jaap, op weg om te gaan laden in Vlissingen voor bestemming Brugge staat te wachten voor een rood stoplicht bij de afrit van de Zeelandbrug, Noord Bevelandse kant. Op volle vaart komt een Ford Transit binnen geboord. Door de enorme impact krijgt Jaap de TomTom voor zijn hoofd, de asbak met "koffiegeld", alle papieren, letterlijk alles ligt achterin. Onze auto komt pas weer tot stilstand aan de andere kant van de kruising, een kleine 20 meter verder. Volgens de politie was de Ford met volle vaart van ca. 80 km. op Jaap in gereden.
Jaap heeft na onderzoek van de zéér snel ter plaatse zijnde ambulance rust opgedragen gekregen. Suf, verward, stijf als een plank en wat hoofdpijn is gelukkig het enige. (zover nu bekend).
De Ford bestuurder was na de impact een tijdje buiten bewustzijn en is door de ambulance afgevoerd, maar gelukkig halverwege deze middag al ontslagen uit het ziekenhuis met de boodschap een week niet werken en rust houden.
We hopen dat beiden spoedig opknappen en er verder geen gevolgen aan over zullen houden.
Onze oprechte dank aan de hulpverlening! Ambulance, politie en het bergingsbedrijf. Allen zéér snel ter plaatse en in recordtijd alles afgehandeld en weggewerkt
Onze Caddy is zeker Total Loss, de vouwen zitten in de carrosserie tot aan het portier van de bestuurder. Jaap heeft geluk gehad met de kracht van de trekhaak.
Wat Jaap verschrikkelijk vond is dat er in beginsel helemaal niemand stopte om eventueel wat hulp of wat dan ook, te bieden. Jaap zelf is een uit naam van onze toenmalige Koningin Beatrix geridderd oud brandweerman van de vrijwillige brandweerpost Bruinisse. "op den duur is er één auto gestopt en dat was alles" aldus Jaap.
"verschrikkelijk dat de maatschappij zo achteruit holt" vervolgde hij..
We hadden deze zaterdag leuker willen afsluiten, maar zijn echt blij dat beiden op het eerste gezicht er zonder grote kleerscheuren zijn uitgekomen. Blik is makkelijk vervangbaar nietwaar?
Een kleine les die we allen mee kunnen nemen, hulp bieden waar het nodig is!!
Fijne dag allemaal!!
Meenemers, wel of niet doen?
Geplaatst op 10-03-2018
Soms loop je collega koeriers tegen het lijf in “het veld”,
Vrij snel gaat het over tarieven, wat vind jij een goede, eerlijke en correcte prijs? Hoeveel vraag je voor een meenemer? Hoeveel voor een spoedrit? Wat is jouw minimumtarief voor een stadsritje? Wanneer reken je wachttijd, en wat reken je dan? Of wat reken je voor een extra stop?
Je krijgt ellenlange discussies, en iedereen heeft/wil, zijn “gelijk”.
Vrije markt, personeel, Payroll, sociale dumping, platkop, MOE landers, kut Polen en schijttarieven komen in sneltreinvaart langs… Europa, richtprijzen, concurrentie... dat soort krachttermen...
Een koerier bepaalt een prijs waarmee hij kan werken/bestaan, liever nog met wat extra’s per gereden kilometer. We rekenen voor het gemak 50 cent per gereden kilometer. Een rit is vice versa 240 kilometer... dus €120,- te factureren.
Er wordt een vrachtje aangeboden van 6 doosjes A4, en dát bijna op route waardoor er niet leeg retour basis gereden hoeft te worden. En ook best belangrijk, de koerier moet maar een kleine 20 km. omrijden.
Een akkoord met de aanbieder € 48,-!! Dat komt bij het reeds gemaakte tarief van €120,-
dus in totaal € 168,- voor in totaal 260km. Zo maak je een kilometerprijs van iets meer dan 64 cent.
Een interessant tijdverdrijf op Social Media! Met je eigen marges spelen en hopen op meenemers op basis van retour.
Dat werkt zo goed, met die extra meenemers, dat hij zijn eigen, vaste kilometerprijs (payload) kan laten zakken tot pakweg 45 cent. Voordeel voor u, voor de aanbieder van de meenemer, en voor de koerier.
Wat tijden van afhaal en afleveren betreft, moet je echt genoegen nemen met het tijdstip wanneer de chauffeur er langskomt, PAYLOAD FIRST is de vaste regel.
Ga er niet op voorhand mee rekenen, er is ook hier natuurlijk een keerzijde. Wanneer dus niemand de z.g. Payload nog wil betalen breekt de ketting, dan gaat het hele plaatje er uiteraard totaal anders uitzien.
Trust us, dit loopt héél snel in de gaten bij de koeriers. Ook u weet vast wel dat je een aap niet hoeft leren klimmen ;-)
Heeft u wat aan te bieden? Schroom niet een tarief aan te vragen! Vaak is er wel wat te regelen.
We mogen weer een jaar, we zijn weer gecertificeerd voor 2018
Geplaatst 03-02-2018
Air Cargo Security Awareness/Medewerker Luchtvracht
Door de terroristische aanslagen (New York, Madrid, Londen) zijn er verschillende maatregelen genomen om de veiligheid van de burgerluchtvaart te vergroten. Wet- en regelgeving zijn flink aangepast voor bedrijven die met luchtvrachtgoederen hebben te maken. Om de kans op terrorisme in de logistieke keten zo klein mogelijk te maken, is die wet- en regelgeving opgesteld voor het bedrijfsleven in de Europese lidstaten. Voor bedrijven is het van cruciaal belang dat er geen vertragingen in de internationale goederenstroom optreden door verscherpte controles en procedures rondom deze goederenstromen. Daarom is de thematiek ‘one-stopsecurity’ bedacht. Dit betekent dat ondernemingen de mogelijkheid hebben om een veilige status te verkrijgen, zoals ‘Bekende Afzender’. Deze status toont aan dat het bedrijf een veilige afzender is en geen verdachte pakketjes verstuurt.
Bedrijven die geregeld luchtvrachtzendingen hebben, kunnen zich laten registreren bij de Koninklijke Marechaussee als Bekende Afzender. Hiervoor moet wel aan een aantal voorwaarden vanuit Europese wet- en regelgeving worden voldaan. Zo zijn alle medewerkers in de gesloten keten, die in aanraking komen met luchtvracht, verplicht minimaal een training medewerker luchtvracht (security awareness training) te volgen. Het certificaat medewerker luchtvracht dient ieder jaar vernieuwd te worden door het volgen van een current training op het gebied van security awareness met betrekking tot luchtvracht. Verlopen certificaten kunnen niet worden verlengd. De Koninklijke Marechaussee is direct verantwoordelijk voor de toetsing van de kwaliteit van deze training.
Een mooie opsteker
Geplaatst 20-01-2018
Een toonaangevende, landelijke reisorganisatie werkend vanuit Nederland en België heeft de meerwaarde van www.bagagevervoer.com gezien. Voor seizoen 2018 en 2019 mogen we voor 900+ gasten de bagagetransfers verzorgen. We zijn er best wel een beetje (heel erg) trots op dat we nu een derde aanbieder uit de fietsreis top 5 mogen verwelkomen als klant.
Wilt u ook eens brainstormen over wat we voor u kunnen betekenen? Neem dan contact op met Thea Koster 0111-484427
wanneer snelheid geboden is
Geplaatst 14-12-2017
Klant: "We hebben een zéér waardevolle container met medicinale grondstof van 2,2kg wat zsm op een vlucht moet richting Algiers. Lukt dat vandaag nog"?
Planning: "We hogen de goederenvervoersverzekering vrij van kosten per direct op naar de waarde die u nodig heeft, maken de vrachtdocumenten in orde en gaan onmiddelijk rijden, is dat wat"?
www.kdbkoeriers.nl Sed non loqui (niet praten maar doen)
Licht in de duisternis
Geplaatst 12-09-2016
Afgelopen vrijdagnacht/zaterdagmorgen even na 01:00 uur reed ik achter een motor zonder achterlicht, zo bleek later, tussen Burgh-Haamstede en Zierikzee. Min of meer haalde ik hem bij, mijn snelheid was iets hoger.
Turend in het donker leek het telkens of er iets bewoog op de weg in de verte, ik kon niet goed vaststellen wat het was. Op een meter of tien vielen mijn ogen zowat uit de oogkassen... het was een motorfiets (Duits kenteken) zonder achterlicht. Ik ben tot Zierikzee achter hem blijven rijden en bij de stoplichten naast hem gaan staan om te attenderen dat zijn achterlicht stuk is. "Jaahaaa da weet ik" klonk het onder de helm vandaan, waarop ik zeg "dan ga je zo toch niet rijden man dat is levensgevaarlijk" Krijg ik me daar een scheldkanonnade over me heen... dat houd op geen enkel papier denk ik....
social media
Geplaatst 30-04-2016
Regelmatig is "social Media" negatief in het nieuws, nu wilden wij eens een positief geluid laten horen.
Gisteren een naar ongeval in de buurt, één van de inzittenden was een hondje, een Chihuahua, die in blinde paniek de plaats des onheils is ontvlucht. Gelukkig in een nabij gelegen woonwijk is het beestje vrij snel opgemerkt en bij de dierenartspraktijk gebracht om te checken of deze gechipt is, wat niet het geval was.
Via social media door de dierenarts melding gemaakt van een gevonden hondje, De politie deed een oproep via Facebook dat er een hondje is ontvlucht bij een ongeval, en zo kon door een mix van Twitter en Facebook in korte tijd het beestje herenigd worden met het baasje/bazinnetje.
Zo kan het ook..
Aanrijdingsperikelen
Geplaatst 07-01-2016
Zojuist een goeie tip gehad van een berger, kom je ongepland tot stilstand op een vluchtstrook bel direct 112 je wordt dan met spoed weg getakeld op kosten van Rijkswaterstaat i.v.m. de gevaarlijke situatie.
Bij pech
Probeer met je voertuig naar de vluchtstrook te komen
Breng iedereen in veiligheid: stap uit en neem plaats achter de
vangrail of in de berm
Staat je voertuig gevaarlijk, bel direct 112
Trek een veiligheidsvestje aan (alle inzittenden)
Bel voor je personenauto de pech-hulpdienst of gebruik de praatpaal
Wacht ACHTER de vangrail of in de berm op hulp
Verloren
Geplaatst 05-12-2015
Afgelopen vrijdagavond tijdens een levering op Winkelcentrum Struytse Hoeck in Hellevoetsluis een mapje gevonden met allerlei pasjes, ID kaart, rijbewijs etc.
Melding gemaakt via 0900-8844 en automatisch doorverbonden met meldkamer regio Rijnmond waar prima geholpen door de dienstdoende centralist. Via de geboortedatum van de jongedame kregen we een postcode en een huisnummer. Deze ingevoerd in de navigatie en konden de waardevolle spullen afgeven bij de eigenaresse. Toegegeven op een wel wat onkrokant tijdstip 0:18uur Ook daar staan we voor bij KDB Koeriers
Fijn weekend allemaal!
Waarom uitbesteden van transport
Geplaatst 07-03-2015
Het dagelijks inplannen van een koerier, bestellen, aansturen, opvolgen, en controleren van transport of gerelateerde activiteiten is een tijdrovend maar ook een specialistisch proces. Onze koerier zorgt voor u de volledige afwikkeling van al deze werkzaamheden.
U kunt zich concentreren op uw kernactiviteiten, uw logistieke zorgen nemen wij als koerier uit handen.
Kent uw bedrijf ook piek- en dalperiodes? Vaak lastig deze met de eigen capaciteit op te vangen. Het uitbesteden van transportwerkzaamheden of koerierswerk kan hiervoor een passende oplossing zijn. Dus geen personeelsproblemen, ook niet bij ziekte of piekbelasting.
U levert hoge logistieke kwaliteit door inzet van onze koerier in uw vakgebied, en zo wordt uw onderneming logistiek flexibeler door gebruik te maken van onze flexibiliteit.
DOM DOM
Geplaatst 07-05-2011
We schrijven een rustige Zaterdagmorgen even na 08.00 uur zo omstreeks half April, de vaste ritten zitten er voor deze week weer op en het weekend kan beginnen. De weersverwachtingen zijn mooi te noemen dus laat maar komen.
Bij een kruispunt met verkeerslichten rijden een tweetal dames in een Nissan voor me de kruising over richting het Rotterdamse, even later bij groen licht zijn we zo aangesloten bij de Nissan en sukkelen met 75 Km. richting de volgende verkeerslichten alwaar we met een drietal auto’s moesten stoppen.
Eerst een Ford, dan de Nissan-dames en dan wij, nu leek het erop dat de dames waarschijnlijk een dagje uit gingen en met behulp van TomTom daar moeiteloos heen gestuurd zouden worden.
De navigatie natuurlijk op een goed zichtbare plaats op de voorruit ….....MIDDEN ONDER DE BINNENSPIEGEL op ooghoogte… slechtere plek kun je echt niet bedenken en dat zal ook blijken.
Het verkeerslicht springt op Groen en de Ford ging er meteen vandoor, en de dames op het gemak aan de gang. Na een 150 meter zie ik in een reflex een Eend in de berm, gewoon lekker van plan over te gaan steken… lieve help met jonkies als gevolg, zeker een stuk of tien, ik ga meteen in de ankers, en u raad het al de chaufferende dame totaal niet ….. en verpletterd moedereend met een aantal jonkies onder haar linker voorwiel… ja inderdaad het linker, zoveel tijd heeft de eend gehad om bijna tot halverwege de weg te waggelen maar de dame reageerde niet.
En ik durf het wel aan dat ze het gehele voorval niet te hebben gezien of gemerkt, anders rem je natuurlijk of maak je een uitwijkmanoeuvre .
Een aantal jonkies hadden “geluk” en konden vanonder de auto weer naar de berm terug rennen, om na ons passeren natuurlijk weer naar moeder te rennen ….. de rest laat zich slechts raden……………..
Moraal van het verhaal… Denk goed na waar de TomTom een plekje krijgt op de voorruit laat het zeker het zicht niet belemmeren, nu waren dit dieren wat als het spelende kinderen waren..?
Zoek een verstandige plaats voor het apparaat, dat scheelt een hoop (dieren)leed, en mij een rotdag met verpletterde moedereend op mn netvlies....
Milieu
Geplaatst 28-06-2013
Reeds vanaf de beginjaren zijn we erop gericht om het milieu zo veel mogelijk te sparen.
Ladingen combineren door middel van geavanceerde plannings-software om de ritten zo efficiënt mogelijk te maken, en toch zo weinig mogelijk kilometers te rijden. Voertuigen uitgerust met up to date navigatiesystemen om filerijden, verkeerd rijden en zoeken te beperken.
De voertuigen zijn voorzien van roetfilters en snelheidsbegrenzers en hebben de chauffeurs een cursus “defensief en zuinig rijden” gevolgd, waarbij naast het veilig rijden ook het verlagen van het brandstofverbruik en daarmee de uitstoot van schadelijke uitlaatgassen worden gereduceerd.
We tanken waar mogelijk uitsluitend green label diesel.
Op onze voertuigen worden uitsluitend banden gemonteerd met de beste klassering van
Wekelijks controleren we de bandenspanning en het slijtagebeeld, dit om zeker te zijn dat geen energie verloren gaat door verkeerde afstellingen en/of beschadigingen etc. Verder laden en lossen we de auto's nooit met draaiende motor.
Al met al hebben we in het laatste jaren een brandstof-reductie gerealiseerd van 14%, iets waar we best trots op zijn.
Het gedigitaliseerde plannings en factureringsprogramma in combinatie met het digitaliseren van documenten helpt ons ook een handje bij het zo weinig mogelijk verspillen van papier.
onze chauffeurs gecertificeerd
Geplaatst 30-05-2013
Medewerker Luchtvracht/Security Awareness
Door de terroristische aanslagen (New York, Madrid, Londen) zijn er verschillende maatregelen genomen om de veiligheid van de burgerluchtvaart te vergroten. Wet- en regelgeving zijn flink aangepast voor bedrijven die met luchtvrachtgoederen hebben te maken. Om de kans op terrorisme in de logistieke keten zo klein mogelijk te maken, is die
wet- en regelgeving opgesteld voor het bedrijfsleven in de Europese lidstaten. Voor bedrijven is het van cruciaal belang dat er geen vertragingen in de internationale goederenstroom optreden door verscherpte controles en procedures rondom deze goederenstromen. Daarom is de thematiek ‘one-stopsecurity’ bedacht. Dit betekent dat ondernemingen de mogelijkheid hebben om een veilige status te verkrijgen, zoals ‘Bekende Afzender’. Deze status toont aan dat het bedrijf een veilige afzender is en geen verdachte pakketjes verstuurt.
Bedrijven die geregeld luchtvrachtzendingen hebben, kunnen zich laten registreren bij de Koninklijke Marechaussee als Bekende Afzender. Hiervoor moet wel aan een aantal voorwaarden vanuit Europese wet- en regelgeving worden voldaan. Zo zijn alle medewerkers in de gesloten keten, die in aanraking komen met luchtvracht, verplicht minimaal een training medewerker luchtvracht (security awareness training) te volgen. Het certificaat medewerker luchtvracht dient ieder jaar vernieuwd te worden door het volgen van een current training op het gebied van security awareness met betrekking tot luchtvracht. Verlopen certificaten kunnen niet worden verlengd. De Koninklijke Marechaussee is direct verantwoordelijk voor de toetsing van de kwaliteit van deze training.
de uitdaging van kirsten
Geplaatst 16-08-2012
De voorbije weken mochten we de bagage-transporten uitvoeren voor een avontuurlijke vakantie fietsster, en niet zomaar een fietsster, Mevrouw Kirsten Maeyaert uit het Belgische (Muizen)Mechelen.
Kirsten verlamd aan beide benen door een auto ongeval nu 3 jaar geleden kwam met de vraag of we het vervoer van haar bagage en rolstoel voor onze rekening konden nemen voor een fietstochtje in haar ligfiets door Nederland.
Ach natuurlijk kunnen we dat verzorgen was onze reactie, in het seizoen rijd er vrijwel constant één auto met bagage voor fietsers dus daar we zijn best wel bedreven in. Kirsten zou de gegevens wel even doormailen............. het downloaden nam toch enige tijd in beslag (via smartphone).... Het was een flinke bijlage, 3 weken fietsen vrijwel van uur tot uur in perfectie gepland.
Het betrof dus een "rondje" Nederland van een dikke 1000 Kilometer...... Oké...
De uitdaging van Kirsten is ook voor ons een logistieke uitdaging geworden, immers haar rolstoel en bagage kon na haar vertrek opgehaald worden en MOEST natuurlijk aanwezig zijn op haar volgende overnachtingsplek, de rolstoel is eigenlijk haar "benen".
Vanaf deze plaats onze diepe bewondering voor de kracht in haar om deze tocht zo op deze manier aan te durven, en de hartelijke felicitaties voor het wel slagen van de reis. We hebben haar leren kennen als een vriendelijke, super positieve en enthousiaste vrouw op z'n Hollands gezegd "een vrouw met ballen".
Route:
Muizen/Mechelen, Rijkevoorsel, Drunen, Noordeloos, Leiden, Egmont aan Zee, Wieringerwerf, Leeuwarden, Langelille, Zeewolde, Wijchen, Baarlo, Zonhoven, Merksplas, Muizen/Mechelen
Verlamde Kirsten fietst 1.300 kilometer
Foto Patrick Hattori
Artikel overgenomen uit het Gazet van Antwerpen uitgave 11/12 Augustus 2012
Verlamde Kirsten fietst 1300 Kilometer
Drie jaar na auto-ongeval geniet 37 jarige Muizense van avontuur
In bijna drie weken 1300 kilometer fietsen door België en Nederland.
Deze fantastische prestatie heeft Kirsten Maeyaert (37) uit Muizen/Mechelen neer gezet,
Drie jaar nadat ze bij een ongeval verlamd was geraakt aan haar benen.
Haar familie stond haar vrijdagavond trots op te wachten,thuis in Muizen.
Nichtjes Ille (6) en Febe (9) hadden in Kerkenbos speciaal een aankomstmeet over de straat getekend.
Zichtbaar ontroerd werd “kampioen” Kirsten omhelsd door haar moeder Chris en vader Lieven.
Veilig en wel zoals ze had beloofd. “Ik was toch wel wat ongerust”, zegt Chris.
Een fietstocht van 1111 kilometer had Kirsten gepland, maar het zijn er uiteindelijk zo’n 1300 geworden.
“Ik heb hier en daar een bordje gemist” lacht ze.
“Een kilometertje meer of minder, daar kijken we niet van op” geeft de Muizense aan.
Tijdens haar avontuur werd ze gedurende ruim 300 kilometer vergezeld door haar broer Erik, die brandweerman is in Mechelen, en door haar zus Siegrun die 800 kilometers meefietste.
“Zij woont in Nederland, zij heeft haar land zo goed leren kennen”, zegt Kirsten.
Voor haar was het haar vierde tocht, meteen de langste.
De drang naar avontuur maakte zich van haar meester toen haar na een dramatisch auto-ongeval in Maart 2009 een lange revalidatie wachtte.
“Ik zat hele dagen binnen. Na een tijdje heb je alles gezien en gehoord.
Eens ik buiten geraakte, wist ik dat ik maar één ding zou willen: vrijheid.
Zodra je de deur uit bent begint het avontuur,”vertelt Kirsten.
Eerdere tochten naar de kust, Limburg en het Nederlandse Twente waren voor haar opwarmers voor het grote werk.
Al leken de plannen van Kirsten eventjes in duigen te vallen.
“In Juni viel de aankoppelfiets van mijn rolstoel in panne.
Hem herstellen zou twee maanden duren”,zegt ze.
Een alternatief vond Kirsten ook al in Nederland.
“Dankzij een bedrijf daar mocht ik een ligfiets zoals die van Marc Herremans uitproberen.
Aanvankelijk maakte ik me een beetje zorgen omdat die volledig wordt aangedreven op armkracht, terwijl ik op mijn eigen fiets ondersteuning had van een batterij als dat nodig bleek” vertelt Kirsten.
Vrijheid
Maar in het bedrijf, waar veel mensen werken die zelf een beperking hebben, waren ze er gerust in dat het Kirsten zou lukken.
“En het is me ook gelukt.
Vooral de oversteek van de Afsluitdijk tussen Noord-Nederland en Friesland was fantastisch.
Over de zee, met de geur van vis en mosselen.
Die vrijheid over 32 kilometer was zalig!
Dat was voor mij het mooiste moment van de vakantie.
Overal waren de mensen vriendelijk, maar in Friesland waren ze het allervriendelijkst.”
Kirsten zou haar reis zo over doen, en ze smeedt een al nieuwe plannen.
“Naar Frankrijk met mijn broer met vrienden naar de Moezelstreek in Duitsland en er willen er ook nog eens naar Nederland.
Rotonde
Geplaatst 14-04-2012
Van mijn rijinstructeur Martin leerde ik tijdens de rijopleiding dat een rotonde niets anders is dan een rechte weg die eigenlijk krom is, wat zoveel inhoud wanneer je er op wilt geef je richting aan, en wanneer je eraf wilt geef je dus ook richting aan! Dit laatste schijnen veel weggebruikers niet te kunnen behappen tijdens het draaien van het rondje en verlaten de rotonde zonder richting aan te geven. Het is hoogst irritant voor de weggebruiker die staat te wachten om een voertuig voorbij te laten die dus opeens de rotonde verlaat zonder richting aan te geven, en dus eigenlijk voor Jan met de korte achternaam daar staat te wachten! Voor een personenauto is het al niet leuk, maar hoe denk je dat een vrachtwagenchauffeur het vind met 40 Ton op de bult?
Even richting aangeven voortaan dus! Dat verbeterd de doorstroming en verminderd de agressie in het verkeer, en je krijgt ook geen internationaal gebaar van vriendschap meer van de wachtende chauffeur.
M~I~S~T
Geplaatst 19-11-2011
Hoe zat het ook weer... het mistachterlicht, ow ja het is mistig dus waar zit dat ding ook al weer??? na even zoeken priemen de felrode lampen de nacht in. Gelukkig we zijn zichtbaar en dus veilig... jaja
Het wil zo zijn, dat onze wetgever het gebruik van mistverlichting aan de achterzijde toestaat met een zicht van MINDER dan 50 Meter, Beste topbestuurders: neem eens de moeite om 50 flinke stappen te nemen en je dan bedenken hoe weinig dit nu eigenlijk is.
Resume, de HM paaltjes langs de weg staan hoe "verrasend" om de 100 Meter dus de helft daarvan is dus ECHT POTDIK laat die rode lantaarns gewoon uit bij redelijk zicht, als achterop-rijdend automobilist branden uw zwaar iriterende lampjes mij een netvlies beschadiging. Wanneer u moet remmen is er vrij weinig verschil met de rode inferno wat reeds brand en dus onveilig.!!! Bij het sluiten van mijn ogen zie ik het eerste kwartier nog steeds wat rest van uw mistlamp...
Artikel 34 Reglement verkeersregels en verkeerstekens 1990 (RVV 1990)